Cum să folosești hârtia în mod responsabil (2)

Pentru ca o organizație să devină responsabilă din punctul de vedere al folosirii hârtiei, primul pas este realizarea unei imagini de ansamblu asupra fluxurilor în care este implicată hârtia și cerințele interne din cadrul acesteia – doar atunci când modul de utilizare al hârtiei este înțeles, o companie poate evalua nevoile reale de consum și poate lua decizii pentru a ști unde și cum să implementeze schimbări.

Iată a doua parte a unui ghid oferit de Antalis. Citiți aici prima parte.

Prin implementarea unei politici responsabile de achiziții orientată spre hârtia reciclată sau hârtia care provine din surse responsabile, companiile pot demonstra angajamentul lor de a conduce afaceri precum cetățenii responsabili și susține dezvoltarea durabilă a pădurilor.

Antalis 2Dezvoltarea procesului de reciclare a hârtiei are avantajul de a reutiliza hârtia folosită pentru a produce celuloză, prin urmare reducerea cererii resurselor lemnoase și creșterea disponibilității acestor resurse pentru aplicații ale energiei lemnului (lemn utiliizat ca resursă primară de biomasă), sursă de energie regenerabilă în creștere, care joacă un rol în lupta împotriva emisiilor de gaze cu efect de seră. Gropile de gunoi și incinerarea unor cantități mari de hârtie, pe de altă parte, (așa cum se face în cazul colectării din gospodării) rămân metode răspândite de gestionare a deșeurilor din hârtie, responsabile pentru degradarea mediului și sursă importantă pentru emisiile de gaze și metan.

Prin stabilirea unei politici de gestionare a hârtiei, companiile pot fi participanți activi în circuitul economic, ceea ce înseamnă respect crescut față de mediul înconjurător. Acest proces le solicită minimizarea cantității de deșeuri și consumul într-o manieră rezonabilă a hârtiei.

Cei trei R

O dată ce consumul curent a fost stabilit, principiile celor „3R” ar trebui aplicate:

1. Redu: folosește cantitatea potrivită și gramajul corect al hârtiei pentru fiecare aplicație în parte. De multe ori, în loc să folosești comunicarea electronică sau extrema cealaltă să tipărești în volume mari, mai
degrabă tipărești mai puțin într-o manieră inteligentă.

2. Reutilizează: adoptă măsuri practice, cum ar fi utilizarea celeilalte părți a paginii deja imprimate când documentele nu se află în faza finală, de exemplu pentru verificarea intermediară a unor machete sau pentru emailuri.

3. Reciclează: folosește mai bine hârtia din fibre reciclate. Alegând hârtia reciclată, nu înseamnă să compromiți calitatea, performanța, gradul de alb, pentru că s-au făcut progrese enorme în producția de hârtie reciclată. Mai mult, hârtia poate fi reciclată până la 7 ori. Pentru ca hârtia să beneficieze de numărul maxim de vieți, implementează un program de colectare selectivă la birou.

În afara beneficiilor evidente și esențiale de conservare a resurselor naturale, implementarea unei politici de consum responsabil și colectarea selectivă a hârtiei utilizate la birou au un impact pozitiv la toate nivelele companiei.

1. Primul beneficiu este cel economic. Alegând hârtia potrivită pentru aplicația dorită și în cantitatea corectă, o companie poate reduce cheltuielile pentru consumabile, mentenanța imprimantelor dar și cantitatea de deșeuri. Impactul unei astfel de inițiative nu trebuie subestimat. Se poate crea o mai mare coeziune la toate nivelurile organizației datorită unui obiectiv comun, la fel de bine cum poate crește și gradul de conștientizare a ceea ce înseamnă a fi durabil și construirea unui program eco-responsabil la nivel global.

2. Imaginea bună a companiei. Gestionarea responsabilă a hârtiei poate construi o imagine bună companiei în fața susținătorilor interni dar și externi, precum clienți și investitori.

Despre Antalis
Am apărut pe piaţa românească în anul 1993 ca departament din organigrama unei firme constituite iniţial ca o afacere de familie: RTC. Am fost la acea vreme singura firmă pe piaţa de hârtie offset şi dublu-cretată care livra şi în cantităţi relativ mici (minim un top). În perioada următoare, am reuşit extinderea gamei de produse, prin introducerea de noi finisaje, formate şi gramaje. În anul 1998, departamentul de hârtii s-a desprins din compania mama, noua companie – RTC Paper + Boards – devenind membră a grupului RTC HOLDING, cu propriul său statut juridic. La începutul lui 2003 , Antalis România era leader pe piaţa românească, cu o cotă de piaţă de aproximativ 24%. Până la sfârşitul lui 2003, Antalis Group achiziţionează întregul pachet de acţiuni devenind acţionar majoritar al Antalis România.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Înscrie-te la Newsletter

Promiteam că nu vom trimite spam.